NASZE DZIEŁO JEST GOTOWE!
OTO NASZE DZIEŁO!
TAKIE MAŁE, A ZARAZEM WIELKIE!
NASZE MORZE BAŁTYCKIE.
PIĘKNE, OGROMNE I ZADZIWIAJĄCE.
KOCHAMY JE WSZYSCY
ZA PIASEK, MUSZELKI, BURSZTYNKI
I FOKI NA BRZEGU SIĘ WYLEGUJĄCE,
ZA KAMYCZKI I ZA SZUM FAL USPAKAJAJĄCY.
ZA HORYZONT DALEKI
NIOSĄCY WYOBRAŹNIĄ
W INNY ZAKĄTEK ZIEMI.
~MALI - WIELCY ARTYŚCI!
Opis realizowane projektu uczniowskiego.
Celem naszego projektu było stworzenie przez nas miniaturowego modelu, w szkolnym akwarium "Morza Bałtyckiego". W szczególności jego głębi, różnorodności i życia naturalnego. Z uwagi na to, że nasze Morze Bałtyckie nie należy niestety do najczystszych, a wpływ ma na to działalność człowieka, chcieliśmy pokazać jego piękno i to, czego nie widać "gołym okiem". Zadania rozdzieliliśmy pomiędzy siebie, starając się wykorzystać zdolności i możliwości każdego z nas. Przed przystąpieniem do zadania prowadziliśmy pogadanki, oglądaliśmy filmy edukacyjne i uczestniczyliśmy w wycieczce. Praca nad projektem nie była trudna. Najważniejsza była współpraca, odnalezienie wspólnego celu i dążenie do niego. Staraliśmy się, aby każdy pomysł był inspiracją do tworzenia. Wspólne zajęcia przyniosły nam wiele radości. Dzięki podejmowanym aktywnościom sami wzbogaciliśmy swoją wiedzę, którą mogliśmy się podzielić z jeszcze młodszymi od nas dziećmi. Naszą pracę zaprezentowaliśmy grupom przedszkolnym, którym bardzo spodobało się szkolne "Morze Bałtyckie".
Opinia nauczyciela:
Praca z dziećmi w młodszym wieku szkolnym przynosi wiele satysfakcji i radości oraz jest bardzo ciekawym doświadczeniem. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach i wykazywali własną inicjatywę. Chętnie uczestniczyli w różnorodnych formach zajęć i ćwiczeń proponowanych podczas projektu. W trakcie cyklu zajęć realizowane były kompetencje kluczowe i uniwersalne uczniów w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, osobiste, społeczne, umiejętności uczenia się, obywatelskie, przedsiębiorczości, świadomości i
ekspresji kulturalnej. Uczniowie wzbogacili swoją wiedzę. Mają świadomość tego, że to my ludzie, jesteśmy odpowiedzialni za jakość naszego środowiska, otaczającej przyrody i jesteśmy ich integralną częścią.
Komentarze
Prześlij komentarz